Kem Sahabat Quran

Wednesday, January 20, 2010

Generasi muda merupakan aset yang cukup bernilai kepada negara malah kepada umat Islam pada hari ini. Namun yang demikian, bilangan remaja Islam yang benar-benar berkualiti dikalangan pelajar sekolah semakin berkurangan dan hal ini amat membimbangkan.

Sehubungan dengan itu, kesan pengaruh luar seperti cetakan media, keluarga, kawan malah diri sendiri tidak banyak membantu pelajar dari segi motivasi yang mana mampu meningkatkan produktiviti, kemajuan dan prestasi diri.

Justeru itu, kami di Yayasan Kasih Sayang akan membawakan satu dimensi baru di dalam dunia motivasi yang menekankan aspek menjadikan Al-Quran sebagai sahabat setia remaja sekarang walau di mana jua mereka berada.

Program yang bertemakan Bengkel Sahabat Quran ini dirangka khusus bagi melancarkan bacaan dan daya ingatan agar mudah memahami isi kandungan al-Quran yang wajib menjadi sumber pegangan hidup kita.

Program ini akan diadakan pada 22, 23 dan 24hb Januari 2010 bertempat di Kompleks YKS Tok Muar Kuala Pilah, Negeri Sembilan.

0 comments:

Post a Comment

Related Posts with Thumbnails

  © Hakcipta terpelihara YKSNSweb 2009 by YKSNSwebmaster 2009

Back to KE ATAS